Mnogo je mišljenja o održavanju vozila zimi. Dobronamjerne
preporuke kreću se od savjeta da se automobil zimi što češće pošalje kroz
autopraonicu do mišljenja da bi trebalo izbjegavati autopraonicu kako bi se
sačuvala boja. Kolege iz Njemačkog autokluba (ADAC) odlučile su objaviti par
savjeta na tu temu.
Koliko često zimi automobil mora u autopraonicu? U principu
onoliko često koliko u ljetnim mjesecima. Čak i zimi perite kada imate osjećaj
da je pranje jednostavno dobro za vaše vozilo.
Je li istina da je automobil zimi izuzetno zagađen ostacima
soli na cesti? Da i ne. Izjava da zimska prljavština – agresivna, slana lužina
– ima izuzetno korozivan učinak na lak, tj. da je treba uklanjati što je češće
moguće, odnosi se samo na prethodno oštećeno lakiranje ogrebotinama ili
perutanje. Međutim, besprijekorne površine boje mogu se lako nositi s naslagama
prljavštine. Potkonstrukcija vozila također obično nema problema s korozijom: s
tvornički izrađenim brtvama, poboljšanom zaštitom donjeg dijela i uporabom
pocinčanog lima, to je veći problem za starija vozila.
Kada zimi ne biste trebali ići na autopraonicu? Na ekstremnim
temperaturama ispod -10 stupnjeva. Trebali biste izbjegavati termički šok ako
voda iz autopraonice, koja je na 10 do 30 Celzijevih stupnjeva udari u dijelove
vozila koji su nedavno bili izloženi hladnoći. Dugoročno površine s oštećenom
bojom trpe dodatni toplotni udar.
Prije ulaska u autopraonicu neophodno je ukloniti sve
ostatke snijega i leda. Jer struganje leda može oštetiti lak vozila!
Koji se programi pranja preporučuju zimi? Isto vrijedi i
zimi: u principu, jeftino je dobro i dovoljno – glavno je prvo dobro isprati
vozilo kako bi se uklonile nečistoće i spriječilo oštećivanje boje na četkama.
Dodatni i skupi programi s vrućim voskom ili zaštitom donjeg dijela nisu
potrebni iz perspektive vozila. Ali naravno, svatko može sam odlučiti čime želi
počastiti sebe i svoje vozilo. Važnije je da vaš automobil s vremena na vrijeme
provjeri stručnjak. Prije i poslije zimske sezone, oštećenja zaštite donjeg
dijela mogu se otkriti i popraviti na platformi za podizanje – hrđa tada nema
šanse.