• MARKETING: 387 32 699 071
  • 387 61 369 505

logo

  • Početna
  • Vijesti
    • Lokalne vijesti
    • Bosna i Hercegovina
    • Region
    • Svijet
    • Crna hronika
    • Politika
    • Servisne informacije
    • Biznis
    • Saopćenja
    • ZDK
  • Magazin
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Zabava
    • Zanimljivosti
    • Showbiz
    • Scitech
    • Gastro
    • Bebe
  • Sport
    • Nogomet
    • Košarka
    • Rukomet
    • Ostali sportovi
  • Kolumne
  • Emisija "UTISAK"
  • OGLASI
    • Obavještenja
    • Najave
    • Čestitke
    • Konkursi
  • APELI
  • PROMO
  • AUTO. RED VOŽNJE
  • KONTAKT
  • O NAMA
  • USLOVI KORIŠTENJA
  • IZBORI 2018
  • KORONAVIRUS
Početna
  • Početna
  • Vijesti
    • Lokalne vijesti
    • Bosna i Hercegovina
    • Region
    • Svijet
    • Crna hronika
    • Politika
    • Servisne informacije
    • Biznis
    • Saopćenja
    • ZDK
  • Magazin
    • Lifestyle
    • Zdravlje
    • Zabava
    • Zanimljivosti
    • Showbiz
    • Scitech
    • Gastro
    • Bebe
  • Sport
    • Nogomet
    • Košarka
    • Rukomet
    • Ostali sportovi
  • Kolumne
  • Emisija "UTISAK"
  • OGLASI
    • Obavještenja
    • Najave
    • Čestitke
    • Konkursi
  • APELI
  • PROMO
  • AUTO. RED VOŽNJE
  • KONTAKT
  • O NAMA
  • USLOVI KORIŠTENJA
  • IZBORI 2018
  • KORONAVIRUS

Odvodnu cijev ispod autoputa na sjeveru BiH mještani koriste kao pješački prijelaz

03.03.2021

Evropska investiciona banka (EIB) provela je istragu i medijaciju zbog dionice autoputa Banjaluka-Doboj, a o svemu treba podnijeti izvještaj. To je potvrđeno za Radio Slobodna Evropa (RSE) iz Javnog preduzeća „Autoputevi Republike Srpske“ koje je gradilo autoput na ovoj dionici.

Banka je finansirala ovu dionicu puta, dugu 35 kilometara koja je koštala 207 miliona eura.

Povod za istragu i medijaciju je prijava mještana Hrvaćani koji tvrde da je autoput podijelio ovo naselje u blizini Prnjavora, u sjevernom dijelu Bosne i Hercegovine, na dva dijela.

Iz Evropske investicione banke nisu odgovorili na upit RSE do koji su rezultati istrage.

Istovremeno, u Autoputevima RS odbacuju kritike i ističu kako je Autoput Banja Luka – Doboj, građen u skladu sa "prethodno urađenom studijsko-planskom dokumentacijom i glavnim projektom". Navode da su o tome, putem javnih rasprava, upoznati i mještani opština, kroz koje ta saobraćajnica prolazi.

U tom javnom preduzeću dodaju kako odbacuju sve "zlonamjerne, neistinite i neutemeljene tvrdnje grupe mještana naselja Hrvaćani, koji već duže vrijeme u javnosti plasiraju priče o navodnom ugrožavanju života ljudi i uopšte opstanka samog mjesta".

- JP "Autoputevi RS" uvažavalo je sve argumentovane primjedbe zainteresovanih strana i uočene nedostatke smo otklanjali u zakonom definisanim rokovima. Međutim, dogovor sa grupom mještana Hrvaćana u nekoliko navrata je sabotiran, zlonamjerno i neistinito interpretiran sa njihove strane i JP 'Autoputevi RS' više neće da ulazi u bilo kakvu polemiku s njima, po bilo kom pitanju - navodi se iz JP Autoputevi RS za Radio Slobodna Evropa.

 

Šta kažu mještani?

Jedna okrugla betonska cijev, čiji otvor ne prelazi prosječnu visinu desetogodišnjeg djeteta, već tri godine je jedini put kojim se, kako kažu, mještani naselja Hrvaćani, služe. Cijev je namijenjena za odvod vode na dionici autoputa koji spaja Banjaluku i Doboj, na sjeveru BiH.

Stanovnici navode da su im kuće razdvojene od imanja, ambulante, autobuskog stajališta i crkve, te da je cijev postala put koji spaja.

Jedan od najstarijih mještana Hrvaćana, osamdesetdvogodišnji Vasilj Rebaček, kaže kako se sa štapom u ruci kroz cijev provlači gotovo svakodnevno.

- Idem do Hrvaćana po lijekove, trgovina nam je u Hrvaćanima i ja moram ko neki jadnik ovuda da se provlačim. Šta sam doživio - opisuje Rebaček za RSE.

Najbliži nadvožnjak, dodaje on, je udaljen par kilometara.

- Nemam para za prevoz, a slabo i hodam, pa sam prinuđen ovuda da prolazim - navodi ovaj sagovornik RSE-a.

Mještanin Hrvaćana Nenad Petković priča da je izgrađeni autoput otežao život stanovnicima tog mjesta.

I on sam je, kaže, prinuđen prolaziti kroz cijev predviđenu za skupljanje oborinske vode. Do betonskog okruglog prolaza se prilazi uskom stazom, i spušta nekoliko metara do samog ulaza. Na ulazu u cijev se najčešće nalazi i voda zaostala od prethodne kiše. Bez čizama se, kaže Petković, može proći jedino u ljetnim mjesecima.

- Prilaz je planinarski, morate se paziti, morate biti u čizmama, morate ih nositi sa sobom, pa prezuvati. Ili imate izbor, ići četiri i po kilometra okolnim putem na kojem je gust saobraćaj, preko nadvožnjaka ili 400 metara ovuda kroz cijev - priča Petković.

Hrvaćani, prema popisu stanovništva u Bosni i Hercegovini (BiH) iz 2013. godine, broje nešto više od 400 stanovnika.

Podnijeli su prijavu Evropskoj investicionoj banci, tvrdeći da je Kompanija "Integral inženjering", koja je za JP Autoputevi RS, gradila objekte na autoputu mimo projekta i regulacionih planova. Iz ove kompanije nisu željeli da komentarišu za RSE ove navode mještana.


zosradio.ba/Avaz

NOVOSTI

  • Najnovije
  • Popularno zadnjih 7 dana

Evo kakvo nas vrijeme očekuje narednih dana, ponegdje moguć i snijeg

Važno obavještenje za sve koji putuju iz Visokog prema Sarajevu autoputem A-1

Najava stručnjaka: Bit će još snijega u aprilu

U Bosni i Hercegovini preminula 61 osoba od koronavirusa

Evidentirano 16.458 noćenja: Uspješno okončana zimska sezona na Vlašiću

Tragedija u Maglaju: U ''Natron-Hayatu'' poginuo 21-godišnji radnik

Tešanj: Otvorena obnovljena Kahva

Tešanj: Jedna osoba počinila samoubistvo

Medicinsko biokemijski laboratorij Alda Lab sa novim sjedištem i nazivom

Maglaj okovan tugom nakon ječerašnje pogibije 21-godišnjeg mladića

   Izrada: www.ascom.ba
© 2014. All Rights Reserved.